YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

POĞAÇA TARİFİ



Hayırlı,sağlıklı çok mutlu bir hafta dilerim hepimize...
Sahur sofralarımız için çok pratik bir poğaça tarifimiz var..
Tarifimize geçelim dilerseniz...

1 su bardağı  yoğurt(kendi yaptığım yoğurdu kullandım)
1su bardağı sıvı yağ
2 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı sirke
2 yumurta (Sarıları üzerine)
Göz kararı tuz
Aldığı kadar un
İç harcı için
Haşlayıp,kabuklarını soyduğum,rendelediğim patates
Çökelek 
İnce kıyılmış maydonoz
Mutfak şefimin karıştırma kabına yoğurt,sıvıyağ,sirke yumurta aklarını koyup karıştırdım..
Tuz,aldığı kadar un ve kabartma tozlarıyla yumuşacık bir hamur hazırladım...
Hamurdan parçalar alıp avucumda açtım iç harçtan koyup kapattım tepsiye dizdim yumurta sarısı sürdüm susam çörek otu serptim...
Isıtılmış fırında pişirdim..
Hamurumuz ele yapışmayan yumuşak yağlı bir hamur oluyor..
Poğaçamı nefis yemek tarifleri ve pratik ev yemekleri sitesindenden görüp biraz değiştirerek yaptım..
Afiyet şifa olsun...


8 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok hoş görünüyor :)

    JR. CHEF 'in Mutfağı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Betül hanım

      Sil
  2. sirke gevrek olmasını mı sağlıyor acaba... Ellerinize sağlık.

    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fincancı teyze yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  3. annemde bunu yapar bu benim anne tarifim genelde bunu uyguluyorum ve severek yiyoruz :D ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  4. çok muhteşem görünüyor sabah kahvaltısının vazgeçilmezi

    YanıtlaSil
  5. Kabartma tozu fazla gelmiyor mu, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Feyza hanım yok kabartma tozu fazla gelmiyor

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkürler