YA RABBİM VATANIMIZI KORU İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN MUHAFAZA EYLE.
ALLAHIM EZANLARIMIZI DİNDİRTME,BAYRAĞIMIZI İNDİRTME,GÜZEL ÜLKEMİZİ BÖLMEK İSTEYENLERE FIRSAT VERME ..
AMİN AMİN AMİN

KIYMADAN YAPRAK DÖNER TARİFİ


Hepimize sağlıklı,huzurlu ve çok mutlu bir hafta dilerim...
Dondurucuda pişmiş veya pişirilmeye hazır yiyecek olması zor zamanlarda kurtarıcı oluyor...
Bu tarifte onlardan bir tanesi...
Bu tarifi ilk defa Yeşimde görmüştüm deneme konusunda kararsız kalmıştım....
Daha sonra bazı blogcu arkadaşlarımdada buna benzer tarifler gördüm en son Cahide bacımda tarif gözüme çarpınca denemek kaçınılmaz oldu iyiki denemişim hem lezzetli hemde pratik bir yemek öğrenmiş oldum...
Tarifimize geçelim dilerseniz...
 500 gram kıyma
1 orta boy soğan
2 yemek kaşığı irmik
1,5 yemek kaşığı ev yapımı yoğurt
tuz
yarım çay kaşığı karabiber
yarım çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı şeker


Soğanın kabuklarını soyup dörde böldüm diğer malzemelerle beraber robotun içine koydum yaklaşık 4 dakika hepsini karıştırdım macun kıvamına gelene dek robotu çalıştırdım...
Robotu ara ara durdurup dinlendirdimki motorunu yakmayım..

Tezgaha streç film serdim üzerine döneri koyup rulo yaptım güzelce streç filme sardım...
Bu tarifi ilk yaptığımda tek rulo yapmıştım daha pratik ve iki ayrı zamanda pişirebilmek için artık iki ayrı rulo halinda paketliyorum... 
Dondurucuya koydum...
       
Pişirmek istediğim zaman dondurucudan alıp çok az dışarda bekletip ince dilimler halinde kesiyorum..
Teflon tencereye az sıvıyağ koyup ısıtıyorum...
Döner dilimlerinin çok fazla erimesine fırsat vermeden çevirerek pişiriyorum...
Afiyet şifa olsun...




23 yorum:

  1. hanifeciğim (rahmetli annemin adı olduğundan daha bi içten diyorum ) çok akıllıca ve leziz bir tarif olmuş paylaşımın için teşekkürler öpüyorum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mericim canım duygulandım sağolasın anneciğinin mekanı cennet olsun nurlar içinde yatsın...

      Sil
    2. cnıım bu arada izleyicilerin gözükmüyor benim de öyle nolcak şimdi

      Sil
    3. Mericim uğraşılar sonunda halletttim sende sorun çözüldümü

      Sil
  2. canım harika görünüyor.Kendin yaptığın için mis gibi tadıda nefistir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Oldukca pratik ve lezzetli gercekten. Elinize saglik. Nefis gozukuyor. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  4. Bunu mutlaka deniycem .ilginç bir tarif.ellerine sağlık. Nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor yalnız bu ince dilimleri tek sıra haline dizip arkalı önlü çevirerek pişireceğiz diye anladım hepsini bir kerede tavaya koyup soteler gibi pişirsek dağılır mı acaba cevabınızdan sonra deneyeceğim sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim...Gül bahçesi arkadaşım döner dilimlerini önlü arkalı maşayla çevirerek pişiriyorum..

      Sil
  6. ellerine sağlık canım.Nefis...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık ablacım..
    nefis görünüyor ev yapımı hemde mis gibi..
    sağlıcakla..

    YanıtlaSil
  8. elinize sağlık.. ev yapımı gibisi var mı?.. çünkü dışarıda ne yediğimizi bilmiyoruz..en yakın zamanda denemeliyim..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım nefis görünüyor.izlemedesin. :)

    YanıtlaSil
  10. Ben de merak ettim denemek lazım

    YanıtlaSil
  11. harika bir fikir, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  13. en sık yaptığım lezzetlerdendir.fakat ben direk kırmızı eti bu şekle getirip buzluğa koyuyorum.mutlaka bunuda deneyin.ellerinize sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
  14. aaa ben hazır sandım, valla süper denemek lazım :)

    bu arada benim yeni blogum http://ilknurolmez.blogspot.com/ beklerim, takipçim olursan sevinirim, facebook sayfamı da beğenirsen, arkadaşlarına tavsiye edersen çok mutlu olurum sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  15. Aslinda donerin boyle yapildigini biliyorum sma evde denemek aklima gelmedi hic elllerine saglik

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık ben de aynı işlemi incecik kesilmiş et veya tavuk etiyle yapıyordum. Fakat etlerin aralarına sos sürüyordum. Geri kalan işlem aynı muhakkak biliyorsunuzdur ama tavukdan yapılan aynı hazırlar gibi oluyor. Tarifleriniz çok güzel ben pek mutfakla uğraşamyı sevmem. Pratik tarifler ararım. Sizi takip ediceğim sağlıcakla kalın.. Şık, kolay, lezzetli pratik tariflerinizi bekliyorum (çok şey mi istiyorum) :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Betülcüm yorumun için teşekkür ederim bende çoğu zaman pratik tarifler yapmaya çalışıyorum..
      Hemen bloğuna geliyorum:))))

      Sil

Yorumlarınız için çok teşekkürler